PROGRAMA DE EXAMEN DE LENGUA EXTRANJERA INGLÉS CORRESPONDIENTE A 1ER AÑO
- Detalles
- Publicado el Miércoles, 10 Febrero 2016 14:56
Prof. Gisela Luccón
UNit 1:INTRODUCING YOURSELF (Lessons 1 a 5 cuadernillo de la materia)
Vocabulario: titles (MR. /Mrs./ Ms)
greetings (saludos) Good morning, Good afternoon, good evening, good night
Family (familia)
Cardinal Numbers (números del 1 al 50 )
School objects (útiles escolares)
Grammar: verb TO BE (am,is are)
Personal pronouns (I,you,he,she ,it,you ,we, they)
Possessive adjectives (my,your,his,her,its,your,our their)
Demonstrative pronouns (this/that, these/those)
Functional language: Introducing yourself / Presenting someone/ personal questions.
Across the curriculum: The English Language
Unit 2:THE WORLD AROUND ME (Lessons 5 a 10 cuadernillo de la materia)
Vocabulario: Countries and nationalities (Brazil/Brazilian)
Every day objects ( dvd,book,desk,icecream,mobile phone,chair, egg,bag,table,house, car;etc)
Fruits and colours
Ordinal numbers ( numerous del 1 al 10)
Grammar: Verb to be
Articles: a/an / the
Plural nouns (regulares e irregulares)
Prepositions of place: (IN/ON/UNDER/ BEHIND/ NEXT TO/ IN FRONT OF/ INTO/ ONTO)
Functional language: Ask and say where you and other people are from ( Saber decir de dónde sos vos y otras personas)
Ask and say what something is (Saber decir qué cosa es algo)
Ask and say who things belong to (Saber decir de quién son las cosas)
Across cultures: Cities and capitals.Telling the time. (Saber decir la hora)
UNIT 3: OUR WORLD (Lessons 11 a 15 cuadernillo de la materia)
Vocabulario: the house (Partes de la casa)
Common possessions ( towel,mpe player,computer,computer games,mobile pone, ball, etc.)
House and furniture (La casa y su equipamiento-mobiliario y aparatos electrónicos)
Grammar: Prepositions of place and time
There is/ there are…
Some / any
Possessive ´s/s´
Functional language: Ask and say where animals and things are (Saber decir donde estan los animals y las cosas)
Ask and say who things belong to (Saber decir a quien pertenecen las cosas)
Describe a house / room.(Describir una casa o una habitación)
Across the curriculum: Green houses. Recycling
Para rendir la material las alumnas deberán presentar la carpeta completa y el cuadernillo con las actividades resueltas.